شاکری در کنگره جمعیت ایثارگران:

باید عوامل بازدارنده و پیش برنده نظام و انقلاب شناسایی شود/کارکرد احزاب نسبت به شرایط روز بازنگری شود

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: نباید نقش دشمن را نادیده بگیریم وگرنه دچار خودزنی خواهیم شد که می تواند پیامدهای متعددی داشته باشد.
به گزارش سراج24 ، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی صبح امروز در هفتمین کنگره جمعیت ایثارگران اظهار کرد: اگر بتوانیم به درستی مجموعه عواملی که در ارتباط با یکدیگر، کارکرد نظام را می سازند را نقد و عوامل پیش برنده و بازدارنده را مشخص کنیم، رو به پیشرفت خواهیم بود.
 
وی افزود: برای اینکه تحلیلی درست داشته باشیم، نباید نقش دشمن را نادیده بگیریم وگرنه دچار خودزنی خواهیم شد که می تواند پیامدهای متعددی داشته باشد.
 
شاکری تاکید کرد: کارکرد احزاب قابل توجه است اما الان با توجه به گسترش فناوری های مختلف، شاهد تنزل نقش احزاب هستیم. الان می بینیم که شعار «هر فرد یک رسانه؛ هر فرد یک حزب» در حال تحقق است و برای همین، صدای احزاب به بلندی سابق نیست، بنابراین باید کارکرد احزاب نسبت به شرایط روز بازنگری شود و جبهه انقلاب هم باید خود را در شرایط فعلی تثبیت کند.  
 
وی گفت: نظام ما الهی است و به خاطر همین الهی بودن است که به ساختارها احترام قائلیم. اگر در موضعی نتوانستیم سنگر خود را حفظ کنیم، قطعا باید آسیب شناسی کنیم تا بتوانیم سنگرهای از دست را دوباره به دست آوریم.  
 
شاکری اظهار کرد: اگر ساختار در اختیار افراد دیگری قرار گرفت، آیا دست ما بسته است؟ خیر؛ باید نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص و استیضاح و از ظرفیت های دیگر در نظام استفاده شود. البته هر مسئولی بیش از آنکه از مجلس و استیضاح بترسد، دادگاه رسانه ها برایش مهمتر باشد.   
 
دبیرکل جمعیت جانبازان تاکید کرد: حزبی که نتواند گفتمان خود را در جامعه نهادینه سازد، نمی تواند در ساختار قدرت ایفای نقش کند. همه ما باید وحدتی را میان خود برای گسترش گفتمان انقلابی ایجاد کنیم تا این گفتمان انقلاب و رهبری به جایگاه خود بازگردد.  
 
مهدی طلوع وند
 
منبع : تهران پرس
اخبار مرتبط

آمریکا به پرداخت یک میلیارد و ۹۱ میلیون دلار محکوم شد